Tijdens Bijeenkomst LA2-5:
13.30 Start (Aula, gebouw S3), terugblik LA2-4 en formeren ontwerpbureaus
(en uitdelen cadeautje :) 10x beter!)
14.00 Presentatie over Big Ideas en Integratieve Ontwerpen. Feedback op Curriculumanalyses.
14.30 Kernkwaliteit kwadranten invullen voor rol in Brainstorm
14.45 Pauze
15.00 Brainstorm-sessies: Reflectieve sessie over jouw Big Idea/Integratief Ontwerp
Stap 1. In tweetallen (30 minuten, 15 min. p.p.):
A. Bepalen van Kerndoelen/Leerdoelen
B. Bepalen van Vervlechting Kerndoelen/Leerdoelen (mate van integratie)
C. Bepalen van Aard Begeleiding (team teaching, fading in/out)
D. Bepalen van Aard Leeromgeving (simulatie, authenticiteit, project rondom "big question")
Stap 2. Help elkaar te brainstormen aan de hand van de volgende vragen (in 4-tallen, 20 minuten p.p.):
VOORAL:
A. Assessment criteria (bijv. out-of-the box genoeg?)
B. Juiste kerndoelen/leerdoelen gekozen? Andere keuze beter?
C. Haalbaar ontwerp? (in tijd ontwerper, in implementatie)
D. Integraal onderwijs? (Nog te vakgericht?)
E. Flow onderwijs? (motiverend?)
F. Strokend met curriculum analyse? (Hou je voldoende focus met wat de school/bedrijf nodig heeft)
Laat een van je teamgenoten verslag doen. Deze informatie wordt direct ingetypt op je blog te staan onder "Ideeen van Mogelijk Herontwerp".
17.00 Uitleg doelbepaling
Presentatie trapmodel/ doelbepalen
18.00 GROTE PAUZE
19.00 keuze menu
- werken aan trapmodel
- peerfeedback/ expertconsultatie in ontwerpbureau
- KPC spel
Na Bijeenkomst LA2-5
Blogbericht "Ideeen van Mogelijk Herontwerp" gereed
Blogbericht "Ideeen van Mogelijk Herontwerp" gereed
Werken aan doelbepaling
1. Kiezen methodiek (trapmodel, ander model zie Coppoolse en Vroegindewij)
2. Kiezen doelen
3. Niveaudifferentiatie en verdere operationalisatie (m.b.v. taxonomie?)
Voorbereiden peerfeedback in ontwerpbureau in LA2-6
Geen opmerkingen:
Een reactie posten