Tijdens Bijeenkomst LA2-3
Start 13.30-14.00 (Blogvragen)
14.00 Curriculum Analyse: peerfeedback
14.00-14.40 (2 rondes)// 14.40-14.50 Pauze // 14.50 - 15.30 (2 rondes)
4 mensen, 4 rollen (1 persoon is tijdbewaker/verslaglegger, 2 feedbackgevers). Hou je strikt aan je rol. De rollen wisselen, dus je vervult elke rol een keer.
Presenteer je curriculum analyse in je leergroep. Leg het volgende uit.
A. Korte beschrijving van curriculum analyse aanpak (5 min)
B. Opvallende patronen (5 min)
C. Sterkte/Zwakte analyse van het curriculum (5 min)
D. Ideeën voor een mogelijk (her)ontwerp n.a.v. spinnenweb-experience (5 min)
15.30-15.45 uur KORTE PAUZE
15.45 Maak een bericht. Noem dit bericht "Ideeën voor Herontwerp". Had je al een idee, geef dan aan hoe dit idee meerwaarde genereert voor je school/ opleiding.
16.00 Inleiding creativiteitsoefening divergent denken.
16.15 Creativiteitsoefeningen Sessie 1: Bedenken divergente vraag
17.00 Creativiteitsoefeningen Sessie 2: Bedenken van creatieve oplossingen
GROTE PAUZE 18.00 uur
19.00 Creativiteitsoefeningen Sessie 3: input uit andere groepen (Stille discussie).
20.00 Inventarisatie ideeën voor ontwerpburo's op deze Wallwisher
Na Bijeenkomst LA2-3 (voor 10 Maart)
- Afronding creativiteitsopdracht divergent denken: Maak een foto van je ‘poster’, en maak een post met je nieuwe ideeën aan op je blog.
- Voorbereiding volgende bijeenkomst: Lees de artikelen van Girod en Sawyer over flow en...Beschrijf een moment dat JIJ in flow was (mag ook in een niet onderwijssetting). Beschrijf de herinnering minutieus. Gebruik beelden (foto/video) om de reflecties te visualiseren voor de lezer. Geef aan welke condities van flow aanwezig waren op dat moment. Plaats een bericht op je blog die flowgenererend is. Vaste benaming "Mijn Flowmoment"
Verder...
Neem flow-genererende tapas mee.
Dat is eten wat jou in flow brengt.
Meeste studenten koken zelf, maar dat hoeft niet per se.
Drinken meenemen mag ook.
Dan tot slot:
Zorg dat je goed slaapt.
Zorg dat je je goed voelt.
Probeer voor deze bijeenkomst je positieve energie aan te boren.
LET OP:
Dit is een serieuze opdracht.
Je hebt dit nodig voor de uitdagende opdracht van 10 maart
Rond je curriculumanalyse af tbv de peerassessment in LA2-4.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten