zondag 2 februari 2014

17 februari LA2-2, Curriculumanalyse effectieve werkvormen bij leren

Tijdens bijeenkomst LA2-2: 




13.30 Tijd voor Blogger, Dropbox-vragen, vragen over het artikel Van Den Akker

14.00 Duo-bespreking/ leergroepen Spinnewebmodel
I.h.k. van opdracht curriculumanalyse deel A (in de rol Reflective Practitioner):
- Bespreek in duo's de meest opmerkelijke verschillen 'Intended', 'Implemented' en 'Attained Curriculum' en reflecteer samen op de achterliggende oorzaken. Maak aantekeningen voor elkaar in een blogbericht.
- Teken samen in duo's hoe het spinnenweb Van den Akker (2008) eruit ziet voor jouw school in Prezi en plaats de link naar de Prezi bij het blogbericht (curriculumanalyse Deel A).

14.45 KORTE PAUZE

15.00 Feedbackronde opdracht curriculum analyse
In feedbackgroepen: brainstorm en consultatie; welke bronnen gebruik je tbv analyse Van de Akker
- iedereen aan de beurt komen!
- gebruik per persoon verslagformulier (tussenproduct + verslagformulier mailen naar mli@fontys.nl en naar inbrenger)


15.45 PAUZE

16.00 Krachtig ontwerpen op basis van empirie
1e ronde in leergroep: 15 minuten. Bespreken:
- Wat zijn kenmerken die een sleutelrol spelen ten aanzien van het leren van leerlingen/ studenten.

Vervolgens via wall- wisher (15 minuten), in 2-tallen op wallwisher:
- welke onderwijswerkvormen zijn effectief, welke minder/ niet.

Wall wisher Board Klas Adriaan
Wall wisher Board Klas Michiel 


(Beschrijving wat Wall Wisher is)

16.40 Plenaire inventarisatie

17.00 Presentatie van Adriaan/Michiel over Effectieve Werkvormen 

17.30 Duo-bespreking (in leergroep) wenselijke ranking

18.00 PAUZE AVONDETEN (NSE!!!)

19.00 Verder werken en extra uitleg over Curriculum Analyse t.b.v. peer-assessment (tijdens LA2-4)
uitleg opdracht deel C + peer assessment in bijeenkomst LA2-4/middagdeel)


Na bijeenkomst LA2-2
Stel je analyse deel A en deel B bij op basis van feedback die je hebt gekregen

Start met curriculum analyse C (zie opdracht omschrijving curriculum analyse).

Plaats de resultaten van de analyses op je blog. (max 800 woorden). Noem dit bericht " Curriculum-analyse- deel C" (vaste benaming).

1. Summatief deelproduct Curriculum-analyse A = Visualisatie

2. Summatief deelproduct Curriculum-analyse B = Analyse van Curriculum in woorden m.b.v. Van de Akker (800 woorden)

3. Summatief deelproduct Curriculum-analyse C = Antwoord op vraag I t/m V (max 800 woorden).

Bereid de peerfeedback voor LA2-3 voor, door goed na te denken hoe je je analyse in de leergroep presenteert, en op welke punten je feedback uit de groep wilt hebben. Stel specifieke vragen!!

Heb je al een eerste idee voor een herontwerp. Maak een bericht aan op je blog met als titel ‘1e idee voor herontwerp’. Dit idee is input voor een opdracht tijdens LA2-3.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten