woensdag 14 mei 2014

UPDATE : MLI OntwerpAward 2014.


Update:
Beste vertegenwoordigers van jullie ontwerpburo.
Hier staat de opzet van de inspiratiedag. En hier het programma.
Het is in de aula. Er zijn twee rondes. Twee personen krijgen samen één grote tafel. De inrichting van de zaal is nog niet definitief. Wellicht dat je één tafel p.p. krijgt, afhankelijk van de ruimte.
De filmpjes draaien op op de achtergrond continu door. Er is stroom voor jouw laptop (beamers + scherm zijn ivm het licht in de zaal niet bruikbaar en dus ook niet aanwezig).
Het is handig om je pecha kucha of pitch op je laptop continu af te draaien (zonder geluid) en om andere fysieke producten die je hebt, mee te nemen (flyers, posters, hand-outs).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De inspiratiedag, 26 mei as., wordt geopend met een informatiemarkt waarop de 10 beste LA2 ontwerpen worden gepresenteerd. Deze markt is van 15.00 – 15.45 uur & 17.20-17.50 uur.

De 10 ontwikkelaars bemensen informatiestands. Bezoekers kunnen langslopen, kijken, vragen stellen. Op basis hiervan kunnen ze “likes” geven of de ontwikkelaar van feedback voorzien. Bezoekers krijgen 3 ‘like’ stikkers in hun conferentiemap + een stemformulier. Tijdens de info markt loopt een filmpje (op de beamer) met uitleg over werkwijze én een korte pitch van de 10 ontwikkelaars, zodat de bezoeker die ontwerpen/ontwerpers weten te vinden die interessant zijn.
Voor deze filmpjes zal collega Sarah Bergsen maandag 19 mei in de middag (tussen 16:00 en 18:00) elke vertegenwoordiger even apart nemen om een kort filmje op te nemen van 30 seconden waarin de ontwerper:
- zichzelf voorstelt
- wat de essentie van het her-ontwerp is
- en vanuit welke ontwerp-principes is gewerkt (visie op leren en doceren)
- en waarom dit de school verder gaat helpen.

 *** SPOED ACTIE GEVRAAGD !!!!*****
Elk buro plaatst in een reactie onder dit bericht, wie hen gaat vertegenwoordigen. Naam student + naar ontwerpburo!! Mocht je dit maandag willen bespreken dan is dat goed, als je er maar voor zorgt dat je als bureau aan het begin van de middag een naam kunt doorgeven.

12 opmerkingen:

  1. Van ontwerpteam Divers gaat Alex Kokx als afgevaardigde voor de OntwerpAward.
    Matthijs van den Ouden als back-up.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zal waarschijnlijk ontwerpbureau Trapeze vertegenwoordigen. Maandagmiddag zullen we definitief onze keus maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Van ontwerpbureau "denk(t) groter" is de eer aan Mieke.
    Pascal is backup.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. namens ons ontwerpbureau gaat Geert Duys zijn herontwerp over vakintegratie presenteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. namens 'Durable Quality' zal Margreet Verkuijl haar ontwerp gaan presenteren

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Michiel en Adriaan.
    Na rijp beraad binnen ons bureau hebben wij zonder enige fysieke of psychische dwang ons beste talent bereid gevonden voor deze presentatie. De presentatie wordt verzorgd door ............... Nicole!

    Max, Nicole en Harry.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Michiel en Adriaan,
    Vanuit ons ontwerpbureau gaat Peter zijn presentatie geven.
    Patrick en Michel gaan hem zeker ondersteunen waar mogelijk is.

    Groet Peter, Patrick en Michel

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hallo,
    Ik zal het ontwerpbureau La ligne vertegenwoordigen.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zou je de opzet van de middag nog even kunnen toelichten? Het zijn informatiestands waar vragen gesteld kunnen worden. Een pecha kucha houden heeft weinig zin in opzet lijkt me. Mag een andere vorm van presentatie ook? Zijn er faciliteiten als stopcontacten en beamer in de buurt die te gebruiken zijn?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Beste ontwerp-tijgers en tijgerinnen,
    Ik heb een update geplaast met info over de opzet van maandag, bovenaan het bericht.
    Succes met de voorbereidingen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. We hoeven er dus ook pas om 15:00 uur te zijn?

    BeantwoordenVerwijderen